Mide Ağrısı Nedenleri

Mide Ağrısına Ne İyi Gelir

Mide Hastalıkları Nelerdir

Mide Ülseri Belirtileri

Mide Şişkinliği Tedavisi

Mide Gaz Sancısı



Mide Ağrısı Nedenleri



Yemek yedikten sonra yemeden önce(aç iken genelde) sol kaburgamızın hemen altında karına bazen de sırta doğru vuran ağrılar hissedebilirsiniz. Bu ağrıların tanımı oldukça zordur zira yanmayla karışık tuhaf bir his bu ağrılara eşlik etmektedir. Diğer yandan mide ağrılarının karakteristik bir özelliği de batma gibi bir ağrıyla birlikte seyreden ağırlık hissidir.

Birçoğumuz, yediğimiz yemekten sonra mide ağrısı veya karın ağrısı çekeriz. Belki de hiçbir şey yemeden de bu ağrıyı hissederiz. Bunun nedeni fizyolojik olabildiği gibi psikolojik de olabilmektedir.

Dikkat edilmesi gereken şey; bu ağrıların, bir hastalık sonucu mu yoksa basit bir hazımsızlık problemi sonucu mu oluştuğu bilgisidir. Bu bilgi sayesinde erken teşhis mümkün olabilir. Erken teşhis ile olası bir hastalığın önüne geçmiş olursunuz. Çünkü mide veya karın ağrıları genellikle,

* Sinirsel hazımsızlık,

* Safra taşı,

* Ülser,

* Mide kanseri,

* Gastrit ve kolit hastalıklarının habercisidir.

Eğer ağrılarınız 1–2 gün devamlı surette seyir ediyor ise, doktorunuza başvurmanız sağlığınız açısından yararlı olacaktır.

Mide Ağrısı Nedenleri

Mide Ağrısının Sebepleri Nelerdir?

Mide ağrısının psikolojik nedenlerinin yanı sıra kişideki düzensiz beslenme, hormonsal faktörlerden veya fark etmediği bir hastalıktan dolayı da oluşma riski vardır. Kişide mide ağrısının oluşmasını sağlayacak sebepleri sıralayacak olursak;

• Günlük yaşamın getirdiği stres

• Herhangi bir besin maddesine karşı alerjik bir durum

• Kişinin fark etmediği mide ile ilgili bir hastalık

• Hormonsal faktörler

• Psikolojik nedenler

• Çevresel faktörler

kişide mide ağrılarına sebebiyet verebilir. Bu ağrının sebeplerini ancak doktorunuza danışarak öğrenebilirsiniz.

Mide Ağrısı Kimlerde Görülür?

Mide ağrısı hemen hemen herkeste görülebilen bir durumdur. Bu hayatınızın bütününe yayılabildiği gibi hayatınızın sadece belirli bir bölümünde de görülebilir. Ancak mide ağrıları genetik yatkınlığı olan insanlarda biraz daha fazla görülebilmektedir. Sinirsel sorunları olan gergin yapılı insanların sık sık mide ağrısı çektiği vakidir. Düzensiz beslenme alışkanlığı olan bireylerde mide ağrıları ciddi boyutlarda artmaktadır. Kültürel özelliklerden kaynaklanan beslenme rejimleri de mide ağrılarını artıran faktörlerdendir.

Örneğin: Çok baharatlı veya yağlı beslenme rejimleri.

Mide Ağrısının Tedavi Yöntemleri

Mide ağrılarını iyileştirmenin yolu mide ağrılarına neden olan faktörleri ortadan kaldırmak ve duruma göre ilaçlı müdahalelerle midenin zarar görmüş kısımlarını tedavi etmekten geçer.

* Mide ağrılarının tedavisinde

* Koruyucucu tedavi,

* Mide ağrılarının ortaya çıkmasına neden olan faktörlerin hafifletilmesi,

* Baskılayıcı önlemler(mide asidi gibi etkenlerin baskılanması gb.)

Midede oluşan tahrişlerin iyileştirilmesi gibi yöntemler çok önemlidir. İlaçla yapılan bu iyileştirme çabaları genelde bir doktor gözetiminde yapılır ve çok iyi sonuçlar alınır. Ancak unutulmaması gereken şey erken teşhistir. Erken teşhis birçok hastalığın iyileşmesinde çok önemli bir etkendir.

Şifalı bitkilerle mide ağrısı tedavisi

Tarçın, bal, nane ve papatyanın mide ağrılarına iyi geldiğidir. Bu yüzden, hastalık nedeni olmayan ağrılarınız için, yapacağınız papatya çayı, nane çayı ya da tarçınla balın karışımı midenizin ağrısını kesmesine yardımcı olacaktır. Bitkisel tedavi yöntemi için işinize yarayacak ve kolaylıkla hazırlayabileceğiniz bir reçete vererek yazımızı sonlandıralım.

Malzemeler: Ağulu Kök, Papatya Tohumu, Amber Kabuğu, Hazırlanışı: Ağulu kökü ve amber kabuğunu 30 dakika suyun içinde haşlayıp süzünüz. Süzdüğünüz sıvının içine papatya tohumlarını ekledikten sonra, şurup kıvamını alana kadar karıştırınız.

Uygulanışı: Hazırlamış olduğunuz bu karışımın içine kesinlikle tatlandırıcı eklemeden, ağrınızın olduğu süre boyunca yemeklerden sonra olmak koşulu ile bir fincan olarak içiniz.







Mide Ağrısı Nedenleri Yorumları
İsminiz 
Yorumunuz 
Güvenlik 
 Kırmızı renk ile yazılan sayıyı girin
   

78 Yorum Yapılmış "Mide Ağrısı Nedenleri"

semra duman

midem aşırı derecede çok ağrıyor ne yapmalığım mide bulantılarım artı kusacak gibi oluyorum ve sırtım aşırı derece ağrıyor

23.07.2014

umut

merhaba yaşım 15 çok kola içiyordum son 1 kaç günde bıraktım fakat 2 gündür midem ağrıyor ve hafif mide bulantısı hissi oluşuyordu çözümünü internetten araştırdım fakat bulamadım

15.07.2014

Melek celik

benim midem cok agriyor her gun ayni aciyi cekiyorum.agriyla migdem bulaniyor.

06.07.2014

naz su

çok güzel yazmışsınız tşk ama birazda çocuklar için olsa.

06.07.2014

Berta

12yada3 gr dee oye br yaa gryor ece sayor yard edersz be e yapa az ye eder sd yazarede yayor

21.06.2014

hümeysa

sol kaburganın altında ağrı haftada bir sefer oluyor ama 1 aydır devam ediyor

13.06.2014

fikret ayyıldız

slm kolay gelsin.
bundan yaklaşık 3 yıl önce bi doktara gittim migde agrısı için. hortum attırdım. doktorun söyledigi bana şu cevap. bol safra ve gastirit. hap yazdı gönderdi. safra nedir gastirit nedir.tedavisi şudur.hiç bir açıklama yok.ben halen migde haplarını içmeye devam ediyorum. tatlı acı baharat türleri. bunların hepsi migdemi yakıyor .TŞK EDERİM. iyi çalışmalar..

09.06.2014

reyhan

bır haftadı cok agrımvar ne yapmalıyım hıç bısey yıyemıyorum

29.05.2014

Yasin

Midemde baktari vardi pensilin verdiler yedim ama dort haftadir cok agrim var sanki midemde yar var butun karin bolgemde agri ne yapmaliyim

12.05.2014

Tuna

Ben bu şartları okudum doktor midem ekşimeye başladı sonra dedim baktım başka sitelerden yaptım formülü ama midem baya gürüldüyı şimdi doktor

06.05.2014

Sercan

Benim son 1 aydır midemde sanki yanma içini kurt kemiriyor gibi sizliyorr çok acikiyorum ayiptir soylemesi lavaboya da çok gidiyorum bağırsakları çok çalışıyor yemek yedikten sonra geçiyor çabuk acikiyorum acikinca tekrar başlıyor ağrı yardım edin lutfenn

25.04.2014

admin

merhaba benim yemekten sonra miydeme bir batma şeklinde bir agrı geliyor ve bu agrı 1 saat kadar sürüyor ilk önce miydem batıyor sonra karnımın tamamı batma şeklinde agrıyor karnım şiş oluyor bu nedir acaba

24.04.2014

FURKAN KANBOLAT

Benim karnım çok ağıdı ama yinede biraz geçti

03.04.2014

Önder

Midede sürekli bi agrı doktora gittim fakat bişey yok dedıler ve acayip bi agrı bazen ciğerlerim bazen sırtımı vuruyo kıvranıyorm nerdeyse sinirsel mi yada bi hastalık mı var bilemiyorm öneriniz varmı ?

28.03.2014

nurgül

benim iki gündür miydemde sancı var açken kımıldayıncabıçak saplanıyor gibi oluyor açken yataktan zor kalkıyorum acaba neyim var

10.03.2014

ali

bence cok iyi

05.03.2014

Ayhan

Yaklasik 2 haftadir migde yanmsi ve agrisi cekiyorum ulser yada migde kanserinden supeleniyorum burada yazan tariflerde basarisiz sonuclar aldim yasim 29 bu zamana kadar doktor yuzu gormedim erhangi bir hastalik ve benzeri rahatsizliklarimi kendi yontemlerimle care buldum ama bu rahatsizligima ne yaptiysam care bulamadim bana yardimci olabilecek kisiler varsa cok sevinirim

04.02.2014

emin

benim midemde polip var ne yapmaliyim

17.01.2014

cansu

Ben 13 yaşındayım ve miğdem çok ağrıyor nadir durumlarda ishal oluyor ve miğdemin 1 parmak yanınadaki yerde çok ağrım oluyor

03.09.2013

nagihan

annemin midesi arımasından dolayı istifra edemiyor ama midesi bulanıyor napa biliriz

03.09.2013

doğa

ben her gün geçer diye beledim sonunda geçecek diye ve bu yorumu yazış yani hastaykenki 5.günüm

31.08.2013

YASİN ŞENGÜR

YORUMUM YOK NEDEN OLABİLİR SİZCE?

31.08.2013

ali adnan

herkeze geçmiş olsun,arkadaşlar herşeyi tıptan beklemeyin biraz beyninizi çalıştırın,ıhlamur vücudu sakinleştirir yumuşatır,adaçayına gelecek olursak oda müthiş mide bulantısı ilacıdır,iştah açar,kalp ritm bozukluğunun bir numaralı ilacıdır vücuttaki toksitleri atarak iltihapları giderecektir,deneyin bana dua edeceksiniz,he bu arada önemli hatırlatma yemek yemeden yarım saat önce için,içiniz rahat olsun,allaha emanet olun.

28.08.2013

cem KARA

abiler ben daha 14 yaşındayım ama sol mideme sanki bıçak batırıyor gibi oluyorum ne yapabilirim ? :(

20.08.2013

caner savak

Ağır işlere başladığımda mide ağrısı cekiyorum önceleri sadece sabahları kusmalarım olduyordu ama son zamanlarda ağrılar bana yemek yedirmediği gibi hayatim zindan oldu ne yapmaliyim

19.08.2013

mustafa35

Mide agrısını hemen kesmek icin yoğurt ile pekmezi karıstıp yiyin iyi gelecek

12.08.2013

selena

Merhaba benm midem cok agriyo bazen srtima vuruyo nefes alamiyorum talcid adinda agri kesici kullaniyorum bazn bir gynde bes alti adt iciyorm ilk agridg zmankar bir hhaftada on adeti fecik kullanitordm bir gecik bile ictigim oldu bazen yemk yedgm zamnda agiyo cevp verck bi uzman varya cvp yazarmiisinz

12.08.2013

aytül

aşırı derecede agrı çekiyorum sanki biri midemi eliyle sıkıp bırakıyo

11.08.2013

ferit

benm şikayetim 2-3 gündür mide ağrısı çekiyorum mide ağrım başıma vurdu ve hem başım hem midem ağrıyor sizce evde bunun tedavisi nasıl olmalı

11.08.2013

kaan samet

yemek yerken midem neden ağrıyor

10.08.2013

Eyşan

Amacım bu macunumu türkiyede mide ağrısı çeken herkese kanıtlamak kulandım ne oldugunu biliyorum kendimden harıç 6.7 kişiye daha yaptım emin olduktan sonra böyle net konuşuyorum tek yapılması gereken düzenli kulanmak

05.08.2013

UGUR

BABANNEMİN MİGDESİ AGRIYO DOKTORRADA GİTTİ GEÇMEDİ NE YAPMAK LAZIM

02.08.2013

nigar

rezyene denilen bi bitki var onuda kaynanmis suya dokub karistirib icince mide agrisi gecer.Hem kadinlarda adet zamani agrilarida keser

16.07.2013

nevzat

midem agrıyor ve bulanıyor

13.07.2013

Merhaba

Herkese Merhaba Müğde ağrısına Kekik Suyu bire bir geliyor. Marketlerde satılıyor. Çok rahat bulabilirsiniz. Ama siz doktorunuzada danışın.

08.07.2013

elvinaga@mail.ru

esselamun aleykum doktor,ben AZeribaycandan yaziyorum.benim ewim koyde yawiyordu evveller,1 aydir ki evliyiz ve 1 aydirki Baku shehrinde yawiyoruz,benim bildiyime gore evveller de ewimin mide bulanmalari cok sik olurmuw,ve ara sira mide arilari varmiw.ancak son zamanlar yani evlendikden sonra daha sik sik arilari oldu.cok keskin arilar var shimdide.mide bulanmasi da cok sik sik oluyor.buna ne sebeb ola bilir?ewimin 21 yawi var.boyu 165 sm,43 kq.cok zayiftir.arilar ve mide bulanmasi yuzunden yemek yiyemiyor.

01.07.2013

İnci

Yan ben cok kola tüketiyorum 1 haftadır da mıdem fecı derece agrıyor ama yemek yedıgımde gecıyor nedenı ne olabılir?

18.06.2013

midem felç :((

şuan ölecek gibiyim bu ağrıdan mide iltihabından şikayetim var kaç yıldır tedavi görmeme rağmen her yıl aynı acıyı ıllakı görmem gerek ama ben artık ilaç kullanmak istemiyorum :(( birde bu mıdeyı kötuluyor haplar :(( uzman dr demiş ki bakladan uzak meyveden uzak bunlar hep var ama biz aç mı kalalım çoğunu çıkartmışsınız menuden bizim ilaç yapın ilaç yemek yemeden yaşamak mı olur ben en çok 3 4 saat dayanabılıyorum sonrası ağrılar hem yıyınce hem yemeyınce ne yapalım siz söyleyın arkdasım ya bsy değilde genc yasta yaşlı gibi hissetmek insanı yoruyor yıpratıyor sırf stres :(

17.06.2013

anıl

arkadaşlar mıdem çok ağirıyo doktoramı gıdıyım kendım mı tedavı edıyım

16.06.2013

canan

en başta belirttiğiniz gibi bir ağrı çekiyorum ama her zaman değil dediğiniz gibi doktora gitmeliyim sanırım teşekkürler

11.06.2013

saim

Arkadaşlar öncelikli olarak herkese allahtan.sifalar diliyorum .Hiç bir şeyim yokken benim de midem ağrı girdi doktora gittiğim de ameliyat olmama gerektiğini öğrendim ve aginin sebebi midenin delinmesi ve ülser günlük hayatta hiç bir şeyim yok degip ufak ağrıları umursamazlık yapmamız gerekir herkese allah şifa versin.

05.06.2013

yucel eken

Allah kimseye vermesin.çok zor gerçekten... hiçbirşey sağlığımızdan önemlı değil...Biraz yaradana havale etmeyı bilmek gerekiyor.

27.05.2013

Zeynep

Bende uzun yillar mide agrisi çektim. Sonunda bi doktora göründüm ve mideme hortum indirdi ( narkozsuz). Mide intihapi oldugu ortaya çikti. Simdi artik sürekli mide koruyucusu kullaniyorum ve midem çok rahat.

24.05.2013

aslı

benim midemde çok kötü bir ağrı var ne yapçağımı bilmiyorum lütfen yardım edin

21.05.2013

çetin

benim midemde yemek yedikten sonra aşırı derece agrı yapıyor ve daha sonra sırtıma vuruyor ve yan taraflarım agrı yapıyor sebebi nedir midem davul gibi şiş teşekürler

19.05.2013

murat

benim midemde aşırı dercede ağrı oluyor bir bardak su içtikten sona geçiryor yarım saat sonra tekrardan başlıyor acaba nedeni ne olabilir teşekkürrler

18.05.2013

belkıs

midemde 2 haftadır bir kaynama ve şişkinlik sanki hamileyim bunun sebebi nedir

13.05.2013

Kubra

yaklaşık 3 gundur midem aşırı derecede bulanıyor ve arıyor her şeyi yaptım ama gecmedi ayrıca agrısı böbregime kadar vuruyor bu durumda bilgisi olan var mı acaba?

07.05.2013

zuhal

yapılan yorumların çoğunu okudum inşallah herkesin yaşadığı sorunlar veya problemler çözülür ve biter. benimde mide ağrım var sanki bir şey batıyor lütfen bir şey bir çözüm bulun yardımcı olun.

07.05.2013

betül

merhaba gene ben mide ağrılarmn nedenini bulduk.. Simir stres ve üzüntü. Bnlardan uzak durmazsam ülsere kadar gidecegni öğrendm hastalığımın. Hc bsey saglıktan önemli değil bunu anladım.

07.05.2013

Hanife

Midemde batma şeklinde ağrı ve açlık hissı artık usandım

05.05.2013

betül

merhaba sürekli mide ağrısı yanması çekiyorum aldığım ilaçlar hiç fayda etmiyor, aç yada tok uyurken bile uykumdan uyanıyorum hiç bişey fayda etmiyor doktorlar bişey demiyor gizli kanserden şüpheleniyorum umarım herşeyin hayırlısı olur bu acıyı çekmektense ölüm daha iyi gelir

04.05.2013

ceyhun küçük

kanser olabilir mide asidi piskolojik

27.04.2013

hicran

merhaba 2 gündür miğde ağrısı çekiyorum.gastridim var.ama bu sefer ayağa kalktığım an ağrı giriyor mideme.otururken ya da yatarken ağrım yok..

24.04.2013

NEVRA

MERHABA BEN CİDDİ ANLAMDA SIKINTI YAŞIYORUM DÖNEM DÖNEM ÇOK FAZLA MİDE AĞRIM OLUYOR BAĞIRDIĞIMDA ÇOK SİGARA İÇTİĞİMDE VS.BİRDE ŞU VARKİ YENİ İŞE BAŞLADIM EVDE OTURURKEN HİÇ BİRŞEY YOKTU AMA ŞİMDİ YENE AĞRIYO VE DÖNEM DÖNEM HERZAMAN DEĞİL İNANLMAZ İŞKENCE ÇEKİYORUM :((

19.04.2013

adı belirsiz

çok fazla yemeği birden yutup sonrada hepsini bir arada yutuğunuzda mide ağrısına yol açabilir

18.04.2013

Cihat

Midede sürekli bi agrı doktora gittim fakat bişey dediler ve acayip bi agrı bazen ciğerlerim bazen sırtımı vuruyo kıvranıyorm nerdeyse sinirsel mi yada bi hastalık mı var bilemiyorm öneriniz varmı ?

12.04.2013

emre uysal

mideden yaklaşık 4 ay önce tedavi oldum şimdi yine başladı karnımın üzeri acıyo yanıyo bunun sonucunda ensemde aşırı ağrı yapıyor geceleri yatamama ve baş ağrısı oluyor bazen bir bardak rakı içtiğim oluyor o gece miğdem çok ağrıyor ve soğuk soğuk ter döküyorum sebebi nedir acaba yardımcı olurmusunuz kolestrol en son ölçüldüğümde 427 idi

11.04.2013

volkan şen

merhaba benım 8 aydır migdemde bir agrı vardı ve o ayagıma baldırama ve sag parmak ucuma uyusma belirtısı verıyor ve sol kolumua alt dresekten serçe parmagıma uyusma oluyor göuvsume karadaragrı vuruyor ve bu 8 ay boyunca agrı kesıcı içmekten suan cok kotu olmaya basldım ilklerde yemek iyince kesılıodu sol baldırma vuruyor agrı yardımcı olmanızı diliyorumm :(

06.04.2013

Safiye

Bn geçen yıl mide agrisi çektim çok kötü br sy bu stresten kaynaklanıyordu kekik cayi ictim ve kesti agrısını ama o stres bitmeden bitmiyordu o agri ne zaman o sorunum derdim bitti midem ağrım da bitti

06.04.2013

esmer

benim midem agrıyordu toktor bi ilaç verdi 1 günde ileştim tafsiye ederim

28.03.2013

isim vermek istemeyen kişi

benim iki böbreğimin arası çok ağrıyor

26.03.2013

Erhan coban

Benim.MIDEM ARIYOR SEHIR DEGISTIRDIM ESKIDEN KOYDE YASIYORDUM ORDA MIDDE AGRISI NE BILMIYORDUM SIMDI AGRI TUTUGUNDA MIDEMI BULANDIRIYOR

22.03.2013

halit

hergun sabah akşam midem agrıyor bi çare 5 seferdir hastaneye gidiyom aynı herşeyi denedim bi hafta agrımıyor bır ay agrıyor lütfen

19.03.2013

SEVGİ

HERGÜN YEMEKTEN SONRA KARNIM AĞRIYOR GECEDE SABAHA KADAR BIKTIM ARTIKK

17.03.2013

ASİL

BENDE BUGÜN MİDE AĞRISINDAN KIVRANIYORDUM AMA YAKLAŞIK YARIM SAAT ÖNCE 1 BARDAK İÇİNE TAZE NANE KOYUP ÜZERİNE SICAK SU İLAVE ETTİM, YANINDADA BİRAZ BALA TARÇIN KARIŞTIRIP YEDİM ŞUAN ÇOK RAHATIM. RAHATSIZLIĞI OLAN ARKADAŞLARA TAVSİYE EDERİM ÖZELLİKLE KADİR ARKADAŞA O KADAR ÇEKMESİNE GEREK YOK, BU SÖYLEDİKLERİM ÇOK RAHATLATIYOR, DAHA SONRA AĞRIRMI ONU BİLMİYORUM AMA ŞİMDİ ÇOK İYİYİM.

15.03.2013

melis

benim şuan midem çok agrıo ne yapmalıyım????????

14.03.2013

Anonim

İşime Fazla Yaramadı ama iyi olmuş Bilgi Alabildim.

14.03.2013

hilal

bende çok kıvranıyodum şuan daha iyiyim yemeklerden yarım saat önce ballı kudret narı yiyin ama üstüne herhangibişey yemeyin veya içmeyin su dahi içmeyeceksiniz bir hafta içinde çok rahatladığınızı hissedeceksiniz :D Geçmiş Olsun

13.03.2013

Rumeysa

Midem 2 günden beri ağrıyor , çok değişik bir şey ne midem ağrı var ne midem bulanıyor . Ama bu durum geçmek bilmiyor . Doktora da gittim ama hiçbir ilaç falan tavsiye edilmedi .

11.03.2013

ruben baraja

boğazımdan aşağıya doğru miğde ağrısı vucudun ön kısmında ağrı var sırtıma ağrı vurmuyor miğde boşluğuna dokun duğumda ağrımın miğdede olduğunu hissediyorum bazen ağrı olduğunda ağzım su oluyor

11.03.2013

kadir

evet mide ağrım olduğu zaman 4 veya 5 saat yerlerde ağlarcasına kıvranıyorum ve delirecek gibiyim

04.03.2013

nuretdin

önce isal sonra hazımsızlık bulantı kusma ve şiddetli baş ağrısı

28.02.2013

serap

benım de midemde agrılar dayanılmaz yedıklerım sankı yemek borusunda dızılı duruyor eksıme de var.sovan yersem 2gun kıvrandırıyor acaba sorunum nedır

20.02.2013

necmi kapucu

benim çok ıhtıyacım var.Benim için çok onemli

13.02.2013

sevda

evet bu mide ağrısı gerçekten basen dayanılmazdır. proton pompaları sanırım mide ağrılarını gidermeye yardımcı oluyor.

09.02.2013

sanem

miydem ağrıdğında sırtıma vuruyor birde miyde bulantım oluyor açken

07.02.2013

oğuzhan

iyi günler benim babamın midesinde önceden ülser vardır ve sonradan midesine kamera koydular bir kaç sene önce ve hala agrıları devam ediyor hazımsızlık gibi veyedikleri yemek borusunda duruyormuş sgeceleri uyukende sırttan boyuna dogru yüksek yerde yatıyor mideyi dikey pozisyonda tutuyor.

05.02.2013


#



Gizlilik İlkeleri | Güvenlik İlkeleri | İletişim | Site Haritası | RSS Kaynağı | Yardım Forumları

Mide, Sitede yer alan grafiklerin tüm hakları saklıdır. Kopyalayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. Sitede yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına, uygulanmasına, satın alınmasına, delil gösterilmesine veya tavsiye edilmesine aracılık etmez. Sitemizdeki bilgiler, hiç bir zaman kesin bilgi kaynağı olmayıp, kullanıcılar tarafından eklenmiştir veya yorumlanmıştır. buradaki bilgiler sitemizin asıl görüşlerini içermeyebileceği gibi hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine de geçmez.

DMCA.com

Temmuz - 2014